Marketing- & communicatiestrateeg (32-36 uur)

De zichtbaarheid van kunst en cultuur vergroten in Den Haag. Dat ga jij doen op alle online en offline manieren. Jij weet precies wat er nodig is om CultuurSchakel neer te zetten als thought leader in kunst en cultuur. Je werkt aan een doelgerichte marketing- en communicatiestrategie en verstevigt onze positie op het gebied van PR en PA. Samen met ons gedreven team en alle andere collega’s binnen onderwijs en cultuurbeoefening versterk je de reputatie van CultuurSchakel. Zo draag je bij aan onze missie: inwoners van Den Haag verbinden met kunst en cultuur.

Wat ga je doen?

Van het optimaliseren van onze marketing- en communicatiestrategie tot aan het opbouwen van een sterke merkidentiteit en het managen van projecten: als marketing- en communicatiestrateeg werk je mee aan het laten bloeien van kunst en cultuur in Den Haag. Je hebt ervaring in het leiden van strategische communicatieprojecten, bent medeverantwoordelijk voor de inhoud van grote evenementen en onderhoudt relaties met de pers. Met jouw strategische kennis adviseer je collega’s en management in het versterken van de positionering van CultuurSchakel. Dit doe je op basis van datagedreven onderzoek en marktinzichten. Of je strategie werkt laat je zien door resultaten zoals naamsbekendheid, conversie en engagement. Je hebt een flexibele werkhouding en snapt dat impactvolle campagnes soms buiten kantooruren vallen. Zichtbaarheid vergroten gaat verder dan klokslag vijf uur.

Wat vragen wij:

● Je hebt hbo werk- en denkniveau en een passende opleiding gevolgd
● Je hebt meer dan 4 jaar relevante werkervaring in marketing en communicatie
● Je hebt ervaring in het ontwikkelen en implementeren van een doelgerichte marketing- en communicatiestrategie en neemt hierin collega’s moeiteloos mee
● Je bent strategisch sterk en toont zichtbaar informeel leiderschap binnen de organisatie, als het nodig is dan vervang je het hoofd marketing & communicatie bij afwezigheid
● Je hebt ervaring in het opstellen en begeleiden van succesvolle online en offline campagnes en stelt KPI’s op
● Je adviseert management over het versterken van de positionering van CultuurSchakel
● Je weet hoe je een goede reputatie opbouwt en relaties verstevigt binnen de kunst- en cultuursector
● Je hebt ervaring met het onderhouden van relaties met belangrijke stakeholders
● Je hebt kennis van marketing musthaves zoals Canva, Mailchimp, ChatGPT, Google Analytics, Trello, CMS’en en social media
● Je bent bij voorkeur afkomstig uit Den Haag of omgeving
● Kennis van het Haagse culturele veld is een pre

Verder beschik je over de volgende vaardigheden:

● Communicatief ijzersterk
● Analytisch en reflectief vermogen
● Strategisch en organisatorisch sterk
● Flexibiliteit en aanpassingsvermogen
● Creatief en innovatief
● (Informeel) leiderschap
● Datagedreven
● Resultaatgericht

Wat bieden wij?

● Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband
● Een goed salaris, de functie is ingeschaald in schaal 9 van de CAO kunsteducatie
● Eindejaarsuitkering van 5% en vakantietoeslag van 8%
● 25 vakantiedagen per jaar en de mogelijkheid om extra uren in te ruilen voor aanvullende vakantiedagen
● Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een uitstekende pensioenvoorziening, laptop en smartphone
● Een baan op een prachtige locatie in hartje Den Haag, de tram stopt voor de deur
● Inspirerende bijeenkomsten, trainingen en workshops

 

Quote van Soeshiel Sharma – adviseur informele netwerken: Werken bij CultuurSchakel is prettig omdat er zoveel fijne collega’s zijn en we iets kunnen betekenen voor de stad en instellingen. De mix tussen kantoorwerk en bijeenkomsten maakt het werk afwisselend en verrassend voor mij.

 

Kennismaken?

Wil jij bijdragen aan een leven lang kunst en cultuur? Laten we kennismaken! Solliciteer met je cv en motivatie. We nemen alleen sollicitaties in behandeling met motivatiebrief. We houden de lijnen kort en nemen snel contact met je op.

Reageer direct

Goed om te weten

Diversiteit en inclusie zijn voor ons belangrijk. We willen dat onze organisatie een afspiegeling is van de maatschappij. Daarom zoeken we collega’s die de diversiteit binnen het team versterken. Pas je niet helemaal in het profiel, maar heb je wel de ambitie? Overtuig ons! 

Voor in je agenda

De gesprekken vinden zo snel mogelijk plaats, geen lange sollicitatieprocedure dus.

  • Reageren kan vanaf vandaag tot en met 24 november.
  • We nemen uiterlijk 26 november contact op.
  • De eerste gesprekken vinden plaats tussen 27 november en 5 december.

 

Heb je vragen over de vacature? Nancy Zomer-Carolus, hoofd marketing & communicatie helpt je graag!