Sessie 6 - Thema: Lerarentekort
DE ONTMOETING
Laat je inspireren aan de hand van praktijkvoorbeelden van Haagse scholen hoe zij het lerarentekort invullen met inzet van culturele partners. Ga vervolgens met elkaar in gesprek en onderzoek wat de do’s en don’ts zijn voor duurzaam samenwerken.
Waar gaat de sessie over?
Hoe kan een externe partner aansluiten bij de thema’s en doelen van de school en deze verrijken vanuit de eigen expertise? In deze ontmoeting van ICC'ers, directeuren en cultuuraanbieders ga je met elkaar in gesprek over de kansen en behoeftes.
Wat kun je leren?
- Leer hoe externe partners kunnen aansluiten bij de thema's en doelen van de school.
- Verken mogelijkheden van de inzet van kunst professionals en ontdek de verrijking voor de leerling
Voor wie is dit interessant?
Deze sessie is relevant voor ICC'ers, directeuren, kunstvakdocenten en educatief medewerkers die op zoek zijn naar nieuwe ideeën en inspiratie voor een duurzame samenwerking tussen school en culturele aanbieders.
Tijd - 15:45-16:30
- Inleiding door Pauline Verhallen ( Hoofd expertisecentrum Cultuuronderwijs)
- Filmpje praktijk Cultuur & School Utrecht
- Introductie op Good Practices
- Twee tafelgesprekken; scholen en kunstprofessionals 1. icc-er (SCOH De Spiegel )Kim Weverling en Tessa de Koning (Haags KunstAtelier) https://www.haagskunstatelier.nl/ Herma Roos (cultuurcoach.) 2. PC Hoofdschool – Dir. Mariska Daalhuizen en beeldend docent Michelle Kootkar
- Plenair afsluiten
Zaal - Wordt nog bekend gemaakt.