DEELSESSIE over INCLUSIEF CULTUURONDERWIJS
HOE ELKE LEERLING ZICH GEZIEN EN GEHOORD VOELT
Divers en inclusief cultuuronderwijs, wat betekent dat voor een leerling? En wat doet het met een leerling als het aanbod, de verhalen en het taalgebruik divers en inclusief zijn, of juist niet?
In deze sessie gaan we met elkaar én met experts in gesprek over de thema's inclusief taalgebruik en rolmodellen in cultuuronderwijs. Daarnaast luisteren we samen naar praktijkvoorbeelden uit het onderwijs.
Wat ga je doen in de sessie?
- Ga in gesprek over het onderwerp
- Luister en kijk naar praktijkvoorbeelden uit het onderwijs
- Hoor wat experts vertellen over dit onderwerp
- Ontwikkel bewustzijn over het belang van inclusief en divers cultuuronderwijs
- Ontvang praktische handvatten om dit in praktijk te brengen
Voor wie is dit interessant?
Deze sessie is waardevol voor leerkrachten po, icc’ers, directeuren po, docenten vo, educatief medewerkers en jongerenwerkers welzijn.
Extra interessant voor educatief medewerkers van culturele instellingen die vorm geven aan hun diversiteitsbeleid in de praktijk én willen dat hun aanbod herkenbaar is voor alle leerlingen in Den Haag. En voor iedereen uit het onderwijs die elke leerling gelijkwaardig cultuuronderwijs wil bieden waarin de leerling zich gezien en gehoord voelt.