DEELSESSIE over KUNST & TAAL

KUNST ZIT BOORDEVOL TAAL  

Hoe kan kunstonderwijs verrijkt worden met taal?   
We werken vanuit de vraag: hoe kan taal bijdragen aan muzikaal spel? En hoe komt muzikaal spel tot uiting in een taal-georiënteerd curriculum? We worden door Christiane Nieuwmeijer meegenomen in de introductie van een nieuw onderzoek en denken mee hoe dit vorm kan krijgen in de onderwijspraktijk. Stof tot nadenken dus!  

 

Wat ga je doen in deze sessie? 

  • Luister en kijk naar een introductie en de eerste observaties van het onderzoek van Angelina Engels. 
  • Denk en praat mee over hoe dit in jouw praktijk vorm zou kunnen krijgen. 
  • Maak kennis met voorbeelden uit de praktijk   
  • Verrijk jezelf met stof tot nadenken. Neem dit  mee in jouw werkveld en vergroot de beleving van  leerlingen op het gebied van kunst en taal.  

Voor wie is dit interessant? 
Deze sessie is geschikt voor leerkrachten po, icc’ers, directeuren po,  kunstvakdocenten en educatief medewerkers van culturele instellingen. 

Extra interessant voor onderwijsmensen die  de kunstbeleving van leerlingen willen verrijken met taal. Schrijf je in en ontdek hoe kunst  boordevol taal zit!

Schrijf je nu in.


Ga terug naar het HCOD overzicht.